Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Mat på jobbet till Grayling

Publicerad: 7 December 2010, 11:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Grayling får in Mat på jobbet som ny kund. "Vi ska hjälpa dem bygga sin marknad", säger Peter Kraméus, kundansvarig på Grayling.


Ämnen i artikeln:

Grayling

Mat på jobbet är en leverantör av speciella matautomater med ett nyttigare utbud. Företaget riktar sig till branscher med "oregelbundna tider".

Enligt Peter Kraméus, seniorkonsult och kundansvarig på Grayling, kan det röra sig om exempelvis konsulter, revisorer, reklam- eller medieföretag.

Mat på jobbet är dock ett relativt okänt företag. Men detta ska pr-byrån nu ändra på, genom att få ut företaget i media och skapa kännedom om deras tjänster.

– Det är få som känner till dem. Vi ska hjälpa dem skapa ett behov hos kunden, så de sedan kan sälja in det till dem, säger Peter Kraméus.

Mat på jobbet har tidigare varit hos Ogilvy. Men efter en pitch gick uppdraget över till Grayling.

Företaget grundades 1995, och har en omsättning på 90 miljoner.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Grayling

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.