Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Mash växer med ny kund

Publicerad: 1 September 2015, 07:37
Uppdaterad: 13 Januari 2016, 07:18

Mediebyrån Mash inleder ett samarbete med öl- och vinimportören Galatea.


Galatea har bland annat ölvarumärken som TT och Arboga i sitt stall. Tidigare låg uppdraget hos Zenith.

– Vi har haft en dialog med Galatea under våren. Vi hade ett annat perspektiv på analysarbetet och en annan förståelse för deras affär, säger Fredrik Talén, vd på Mash.

Galatea blir ett stort uppdrag för mediebyrån.

– De växer också och får in nya varumärken så det känns som ett extremt kul och spännande samarbete. Som det ser ut nu så kommer vi att jobba med cirka 15 varumärken som ska få ett gediget marknadsstöd under 2015 och 2016, men det finns egentligen ingen begränsning i samarbetet.

Arbetet för att ta fram strategier för de olika varumärkena har precis inletts.

– Det kommer antagligen att bli en mix av väldigt många olika kanaler, men det är också beroende på varumärke.

Mash har precis stängt sitt senaste räkenskapsår, som sträckte sig till och med augusti. Enligt Fredrik Talén blev omsättningen i nivå med året dessförinnan, då den låg på 118 miljoner kronor.

– Samtidigt förbättrar vi rörelseintäkten. Det är ett tecken på att vi tar betalt för rätt typ av saker och inte kopplar vårt arvode direkt till medieomsättningen.

Mash är idag fem anställda. Men nu ska ytterligare en person med digital kompetens rekryteras.

– Våra befintliga uppdrag växer också i omfång, så det är inte omöjligt att det blir ytterligare en rekrytering under året.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.