Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Marbodal väljer Wenderfalck

Publicerad: 17 September 2018, 12:08
Uppdaterad: 17 September 2018, 12:59

"Vi ser fram emot att säkra att Marbodals varumärke särskiljer sig från konkurrenterna", säger Fredrik Jerresand, vd på Wenderfalck.

Wenderfalck är köksjätten Marbodals nya pr-byrå.


Marbodal har valt Wenderfalck som sin nya pr-byrå, ett samarbete som drar igång under hösten.

Uppdraget består av löpande pr-arbete samt strategisk rådgivning för att utveckla varumärket och stärka Marbodals position.

– Köket har en naturlig plats i våra liv och intresset för inredning växer, vilket gör att vi vill satsa mer i förtjänade kanaler. Vi sökte en partner som både förstår våra utmaningar och samtidigt vågar hitta nya vägar för oss att möta dem. Wenderfalck har både strategisk kompetens och en förtjänad approach, och vi ser fram emot att stärka vår position på marknaden tillsammans med dem, säger Annelie Söderberg, brand communication manager på Marbodal, i ett pressmeddelande.

Fredrik Jerresand, vd på Wenderfalck, om uppdraget:

– Sällanköps-kategorier för med sig spännande utmaningar, givet hur marknaden ser ut och de krav på kommunikation och medieval som följer. Vi ser fram emot att säkra att Marbodals varumärke särskiljer sig från konkurrenterna framåt och ser en stor potential i att göra detta genom relevant, insiktsdriven och engagerande kommunikation.

Arbetsgruppen för Marbodal på Wenderfalck:

Fredrik Jerresand – KundansvarigSara Wikberg – MediespecialistJens Elfsberg – MediespecialistEmma Nilsson – Pr-kreatörAxel Barvaeus – Strateg

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.