Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Marabou väljer F&B

Publicerad: 4 Juli 2012, 08:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:17

Kraft Foods Marabou-pitch är avgjord. Valet föll på Forsman & Bodenfors kan dagensmedia.se berätta.


Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsIngoMarabouForsman Bodenfors

I våras avslutade Marabou sitt samarbete med Ingo efter drygt sex år och inledde jakten på en ny reklambyrå.

Nu är pitchen klar. Valet föll på Forsman & Bodenfors.

– Vi som jobbar med Marabou älskar verkligen choklad och brinner för vårt varumärke. I Forsman & Bodenfors har vi hittat en byrå som har samma passion, och som dessutom har visat en stor förståelse för vår affär och våra utmaningar, säger Marabous marknadschef Hilda Björkman till dagensmedia.se.

Forsman & Bodenfors får ett övergripande ansvar för alla Marabous varumärken.

– Vi är valda till Sveriges mest älskade varumärke, vilket vi är väldigt glada över, men vi måste också vara ett relevant varumärke. Med en ny partner tar vi nu ett nytt steg i vår strategiska resa, för att anpassa varumärket till den verklighet som råder i dag. Det känns väldigt bra att få nya fräscha ögon att jobba med.

Susanna Fagring blir projektledare för Marabou på Forsman & Bodenfors.

– Det ska bli fantastiskt spännande att vara med på den här resan, med vad jag tycker är ett av Sveriges mest intressanta varumärken, säger hon.

Det första resultatet av samarbetet beräknas bli synligt först hösten 2013.

– Det tar tid att komma igång med nya samarbeten. Nu ska vi lära känna varandra och sätta oss in i varandras processer, säger Hilda Björkman.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev