Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Marabou förbereder reklampitch

Publicerad: 2 April 2012, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:27

Marabou avslutar samarbetet med reklambyrån Ingo och gör sig redo att gå ut i reklambyråpitch. "Vi hoppas vara klara före sommaren", säger kategorichefen Kjetil Undhjem.


Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsIngoMarabou

Marabous samarbete med Ingo, dåvarande Ogilvy, startade för sex år sedan.

Byrån ligger bland annat bakom prisbelönade kampanjen "Rädda julen" för Aladdin och Stockholm Media Award-nominerade "Pralinspelet".

Nu avslutas samarbetet, skriver resume.se.

Kjetil Undhjem, nordisk kategorichef för choklad på Kraft Foods, bekräftar för dagensmedia.se att samarbetet med Ingo avslutats. Byrån fick beskedet i dag.

– Det är ingen stor dramatik bakom detta. Vi har haft ett långt och bra samarbete, men med tiden ändras både vi och marknaden och nu känner vi att tiden är inne för att se oss om efter en ny partner, säger Kjetil Undhjem.

Kraft Foods har ännu inte påbörjat jakten på en ny byrå

– Detta är fortfarande väldigt nytt, vi har inte definerat än hur pitchen kommer att se ut. Förhoppningsvis har vi en ny byrå till sommaren.

Ser ni över fler byråsamarbeten?

– Nej, bara reklambyrån.

Kraft Foods står utan nordisk marknadschef inom chokladkategorin sedan Malin Jönsson övergick till en tjänst inom försäljningsorganisationen.

En ny marknadschef har dock rekryterats och tillträder under våren, säger Kjetil Undhjem, som dock inte vill avslöja vem det är.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kraft FoodsIngoMarabou

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev