Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Malmö Högskola till Eight

Eight Communications tog hem pitchen om Malmö Högskola.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se


Publicerad: 09 Juni 2010, 11:14
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:48

Ämnen i artikeln:

Eight

Sex medarbetare tvingades lämna McCann Malmö efter att byrån köpts loss av fyra medarbetare med vd:n Klas Tjebbes i spetsen under slutet av förra året.

Men under den senaste tiden har byrån, som nu går under namnet Eight Communications, kunnat anställa igen.

Bland annat har ett nytt kreatörsteam hittats i ad:n Rebecca Johnsson och copyn Agnes Thunell. Projektledaren Anna Larsen samt ad:n Mats Tejre har också värvats till Eight.

– Vi är något färre än vad vi var när vi köpte byrån, men fler än tidigare i år, säger vd:n Klas Tjebbes.

Eight består nu av 18 medarbetare.

– Man vill så klart växa i takt med sina kunder. Men just nu har vi en bra mix och en bra storlek.

Under våren har kunder som Kockens kryddor, Subaru och Hilding Anders lagts till kundlistan. Det senaste tillskottet är Malmö Högskola, som Eight nu har vunnit efter en pitch.

– Det är en rätt stor aktör i regionen och en väldigt spännande kund som vi är glada att få arbeta med, säger Klas Tjebbes.

Uppdraget går rätt och slätt ut på att locka fler sökande till Malmö Högskola. Katalogen är en viktig del, men även webb, event och annan kommunikation ingår i uppdraget.

Enligt Klas Tjebbes ser framtiden för Eight nu ljus ut.

– Det känns väldigt bra och det händer mycket på marknaden i Skåne. Det är mycket bättre fart, fler pitcher och upphandlingar än förra året.

Ämnen i artikeln:

Eight

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.