Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Måleriföretagen ska visa en mjukare framtoning

Publicerad: 28 April 2015, 07:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Med en ny logotyp och grafisk profil ska Måleriföretagen i Sverige visa upp den nya organisationen.


Ämnen i artikeln:

Zellout

I februari öppnade reklambyrån Zellout ett kontor i Stockholm. En av kunderna är Måleriföretagen i Sverige, som nu har fått en ny logotyp och grafisk profil.

Måleriföretagen i Sverige är resultatet av den sammanslagning av Målaremästarna och Måleriföretagarna gjorde vid årsskiftet.

– Genom sammanslagningen har vi fått nytt namn, förnyad kraft och möjligheterna till en nystart. Att få vår logotyp och grafiska profil på plats har varit efterlängtat eftersom det både syns och känns att vi är en ny organisation, säger Cecilia Ergon, kommunikationschef på Måleriföretagen i Sverige, i ett pressmeddelande.

Enligt Hugo Ekström, creative director på Zellout, ska logotypen visa att fler kvinnor har lockats till målaryrket på senare år.

– Tittar man på hur organisationerna såg ut tidigare så var det mycket maskulina uttryck. Vi ville hitta något som är mjukare och symboliserar vad Måleriföretagen i Sverige gör för sina medlemmar, säger han till Dagens Media.

LÄS OCKSÅ:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Zellout

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev