Make Your Mark gör content till Lagerhaus

Lagerhaus vill erbjuda sina kunder inspiration med content från Make Your Mark.

Under oktober lanserar Lagerhaus ”Sveriges gladaste inspiration” på sina hemsidor i Sverige och Norge. Det är contentbyrån Make Your Mark som har producerat innehållet, som tidigare skapat Lagerhaus magasin "Happy".

Genom contentflödet på sajterna vill Lagerhaus erbjuda sina kunder inspiration i form av artiklar och filmer med bland annat shoppingtips, inredningsidéer och trendrapporter.

– Att erbjuda våra kunder inspirerande innehåll på webben känns som ett naturligt nästa steg. För att nå ut till ännu fler har vi valt att satsa på Happy i ett nytt digitalt format som kan användas i alla våra sociala kanaler, säger Johanna Cargioli, marknadschef på Lagerhaus, i ett pressmeddelande.

Contentflödet kommer med samma karaktär som "Happy" och målet är att visa Lagerhaus egen design och sortiment. Innehållet kommer bestå av både rörlig bild samt text- och bildinlägg.

– Happys innehåll med inredningtips, ideér och inspiration är fortfarande kärnan, nu i ett inspirerande contentflöde. I och med Lagerhaus engagerade följare i sociala kanaler känns det som ett självklart steg i Lagerhaus digitala utveckling, säger Daniel Roos, chef för digital utveckling på Make Your Mark.

Happy kommer att börja publiceras på Lagerhaus hemsidor i Sverige och Norge i slutet av oktober.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2015-10-29 07.00Uppdaterad 2016-05-25 13.22

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: