Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

M&C Saatchi om vinsten av Norwegian

Publicerad: 11 April 2014, 14:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:41

M&C Saatchi tar hem det globala reklamuppdraget för Norwegian.


Ämnen i artikeln:

M C SaatchiNorwegian

M&C Saatchi kan lägga ännu ett uppdrag till kundlistan när byrån tar över flygbolaget Norwegians kommunikation från Garbergs.

M&C Saatchis vd Bjarte Eide svarar på Dagens Medias frågor via mejl:

Hur känns det?

– Fantastiskt. Vi önskar Norwegian hjärtligt välkomna och ser fram emot att vara med på den vidare resan ut i världen. M&C Saatchi drivs av en uttalad ambition att förenkla. Det är den typen av kreativitet som är kärnan i allt vi gör, även i strategiskt tänkande och hur vi kommer att arbeta tillsammans med Norwegian både i Norden och internationellt.

Vad innebär uppdraget för byrån?

– Vi har haft en otrolig start och fått ett fantastiskt bemötande av båda marknaden och branschen. Uppdraget betyder att vi kan fortsätta den positiva utvecklingen och ambition om att vara en ny byrå för en ny tid.

Hur stor kund blir Norwegian?

– Norwegian är ett globalt uppdrag.

Behöver ni anställa?

– Vi har redan ett fantastiskt team i Stockholm med internationell erfarenhet och kapacitet. Men vi kommer självklart att förstärka teamet ytterligare genom anställningar, partners och resurser från nätverket.

När får vi se de första resultaten av samarbetet?

– Uppdraget innefattar marknadskommunikation i alla kanaler och startar omedelbart.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

M C SaatchiNorwegian

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.