Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

tisdag18.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lutfiskfabrikör möter flygande holländare

Publicerad: 15 juli 2013, 06:16
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:40

SCP Göteborg och Pool är först ut att tävla om vem som går vidare i DN reklamcupens Andra chansen.


Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenPool

I dag går DN reklamcupen in i nästa fas. I Andra chansen ges de bidrag som fått högst förlorande poäng i sina respektive matcher en extra möjlighet att ta sig vidare i tävlingen.

Första paret ut i Andra chansen är SCP Göteborg för Skärhamns Frys och Pool för KLM.

Så här säger SCP Göteborg om sin annons för Skärhamns Frys – Sveriges enda helproducent av lutfisk:

"Lutfisk är en våra mest traditionsrika maträtter som älskas av generationer svenskar. För att göra lutfisk krävs dessutom ett gediget hantverkskunnande och – inte minst – gott om tid. Med enkel, grafisk kommunikation vill vi påminna om detta på ett lekfullt sätt."

Pool säger så här om sin annons för holländska flygbolaget KLM:

"KLM har sedan urminnes tider varit ett väldigt liberalt flygbolag och gör kontinuerligt insatser för Priderörelsen. I år sponsrar de Stockholm Gay Life Award, och flyger till i princip alla Pridefestivaler jorden runt. Det ville vi belysa, med glimten i ögat genom vår annons."

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

DN reklamcupenPool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.