Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lowe Brindfors och Saab jobbar igen

Publicerad: 3 Augusti 2011, 13:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:03

Lowe Brindfors och Saab snidar på höstkampanjer och har grävt ner stridsyxan, trots Saab-chefen Victor Mullers hårda ord i våras. Även Carat talar om ett fortgående samarbete.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsSaabBjarte EideCarat

I mars gick Lowe Brindfors ut till branschmedierna och berättade att de stoppat allt arbete för storkunden Saab. Orsaken var att reklambyrån inte fått betalt för sitt arbete sedan december ifjol. Dagensmedia.se kunde samtidigt avslöja att biltillverkaren inlett en reklambyråpitch.

Saabs koncernchef Victor Muller kontrade med att Lowe Brindfors skulle få det svårt att hitta framtida uppdragsgivare efter utspelet om inställda betalningar, men nu verkar det hotet vara glömt.

I bolagets färska bokslut står att läsa att det mångåriga samarbetet har tuffat igång igen.

”I juni 2011 blev parterna eniga om betalning och arbetet sattes igång inför höstens kampanjer. Vi har en tät och positiv dialog med Saab Automobile AB och följer nära utvecklingen i företaget”, står att läsa i Lowe Brindfors årsredovisning.

Samtidigt säger varumärkes- och marknadschefen Knut Simonsson till Resume.se att Saab fortfarande är inne i en pitch.

Mediebyrån Carat, som också varit Saabs samarbetspartner under många år, arbetar också vidare med kunden.

– Vi har ett jättebra samarbete och det har inte hänt något med det här och nu, men sen får vi se vad som händer i framtiden, säger Amanda Koutra till dagensmedia.se.

Har ni ett tidsbegränsat kontrakt med Saab?

– Vi brukar skriva tillsvidare i våra kontrakt generellt sett, men vad som står i kontraktet med Saab är inget jag kan kommentera.

Dagensmedia.se har sökt Lowe Brindfors vd Bjarte Eide för en kommentar.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.