Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Loka väljer Peacock

Publicerad: 29 maj 2009, 11:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 17:35

Loka har valt Peacock som ny reklambyrå efter en pitch. "Kommunkationen står inför nya utmaningar", säger marknadschefen Helena Augustsson.


- Beslutet baserades på att Peacock presenterade en bra blandning av traditionell reklam och digital kommunikation, och den intressantaste kreativa lösningen, säger Helena Augustsson, marknadschef för Loka på Spendrups.

Loka jobbade tidigare med Stefan Öströms Apans Planet, som ofta samarbetar med Peacock.

- Vi har jobbat Stefan Öström under lång tid med jättebra resultat. Men ibland när man har jobbat länge ihop behöver man se sig om efter nya infallsvinklar. Det har dessutom hänt mycket på vattenområdet, med en omfattande vattendebatt, vilket innebär nya utmaningar på kommunikationen.

Innebär det fler byråbyten?

- Vi vill ha bästa möjliga byråkonstellation och tittar regelbundet på vad olika byråer gör. Men inga andra upphandlingar är på gång just nu.

Thomas Gibson, projektledare på Peacock, jobbade med Loka på King tidigare och ser fram emot att arbeta med varumärket igen. - Loka blir en av våra största kunder. Kommunikationen har varit konsekvent under en lång tid och nu är det dags att besluta om man ska gå vidare i samma spår, eller ta ett steg åt sidan, säger Thomas Gibson.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.