Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Loka bygger ut med Juno och Holy

Publicerad: 20 Mars 2015, 07:39
Uppdaterad: 22 April 2016, 05:48

UPPDATERAD. Loka skaffar två nya byråer för att komplettera sitt varumärkes-team.


Spendrupsägda Loka har nu knutit två nya byråer till sig för att stärka sin varumärkesutveckling. Byrån Holy kommer att ansvara för digitala och sociala medier, medan byrån Juno kommer ägna sig åt pr.

Stefan Santos är marknadschef på Spendrups:

?– Vi ser att, medielandskapet blir allt mer digitalt och därför är det viktigt att ha förståelsen för de olika plattformarna och hur ett varumärke med relevans kan ta del av sammanhanget, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Traditionell media tappar i form av vikande siffror och kommunikationen blir mer på mottagaren villkor. Så därför, för att förhålla oss till de nya spelreglerna, förstärker vi med Holy och Juno.

Varför väljer ni just Juno och Holy?

– För personerna på de här byråerna tänker rätt - de bidrar med kompetens, kreativitet och energi till arbetsgruppen.

Kommer Lokas strategi förändras på något vis?

– Både ja och nej. Kommunikationsutvecklingen ställa högre krav på oss och vi kommer kanske ha olika byråkonstellationer för olika kampanjer. Så skillnaden är mer arbetsmässigt. Men vi satsar också mer på rörligt och digitalt, säger han.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.