Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Löfbergs till Ingo

Publicerad: 15 juni 2015, 06:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:58

Löfbergs lämnar Volontaire för Ingo efter stor upphandling.


Ämnen i artikeln:

Ingo

Löfbergs inledde en stor upphandling i höstas. Från början gjordes urvalet bland ett trettiotal byråer. Löfbergs träffade tio av dem och tre gick vidare till final innan valet slutligen föll på Ingo.

– Efter några år med Volontaire kom vi till en punkt där vi kände att vi ville hitta en ny kreativ byrå, säger Leif Sjöblom, marknadsansvarig på Löfbergs, till Dagens Media.

– Vi har varit så grundliga som vi har kunnat. Ingo hade fina referenscase, har stor kompetens inom livsmedel och snabbrörliga konsumentvaror. Dessutom stämde kemin, vilket också är viktigt, fortsätter han.

Samarbetet inleds nu och de första exemplen kommer att synas till hösten. Ingos uppdrag omfattar all Löfbergs kommunikation, inklusive aktivering i butik och Löfbergs nya kaffehus på Kungsgatan i Stockholm.

Björn Ståhl, kreativ chef på Ingo, kallar uppdraget ett prestigeuppdrag.

– Löfbergs är ett fantastiskt varumärke att få jobba med. Det är gammalt, anrikt, svenskt och familjeägt. Och dessutom en utmanare, säger han.

 

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Ingo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev