Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Ljummet 2010 för Bright Media

Publicerad: 28 Mars 2011, 04:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Mediebyrån Bright Media ökade årsresultatet med 55 procent 2010 och gör en vinst på 1,7 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

Bright Media Agency

– Det är kul att växa men det kostar. Konjunkturen vände ju så det märks tydligt på resultatet. Vi känner att det är okej efter omständigheterna, säger Jonas Hansson, vd på Bright Media till dagensmedia.se.

Enligt preliminära siffror landar omsättningen på mellan 330-335 miljoner kronor för 2010 - en ökning med omkring 45 miljoner kronor från 2009.

Samtidigt ökade byråintäkten, enligt Jonas Hansson från "lägre än 16 miljoner till närmare 17 miljoner".

Under 2011 har byrån planer på att fortsätta att växa genom att bland annat rekytera fler medarbetare.

– Vi kommer nog att öka i omsättning i år. Hårt arbete och att vara konsekvent lönar sig, säger Jonas Hansson.

Under våren 2010 valde Robert Brink, som tidigare rekryterats för att leda Bright Medias Stockholmssatning att lämna byrån.

Stockholmsexpansionen lades då på is. Nu har byrån, enligt Jonas Hansson skrotat planerna på satsningen.

– Det tåget har gått för den här stunden, men sen så får vi ju se, säger han.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

Bright Media Agency

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.