Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Livsmedelsverket väljer Forefront

Publicerad: 20 November 2013, 11:59
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Forefront är Livsmedelsverkets nya digitala mediebyrå. Det står klart efter en pitch.


Tidigare i år har Forefront vunnit kunder som Läkarmissionen, IOGT och Upplands Motor.

Nu får de även Livsmedelsverket som ny kund under vintern 2013.

– Detta uppdrag är verkligen roligt för oss och ett kvitto på att fler större reklamköpare i Sverige börjar uppmärksamma oss. Uppdraget handlar om digital annonsering om matsvinn för Livsmedelsverket. Vi hoppas kunna bistå vid ytterligare kampanjer framåt säger Forefronts vd Marcus Jildecrona i ett pressmeddelande.

Under 2014 och 2015 kommer Livsmedelsverket genomföra en kampanj för minskat matsvinn. Redan i år kommer kampanjen dock att smygstarta och det blir alltså Forefront som ska sköta medieköpen i starten.

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.