Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Liseberg väljer Welcom som ny byrå

Publicerad: 15 December 2017, 10:46
Uppdaterad: 15 December 2017, 10:46

Foto: Pressbild

Welcom ser fram emot det nya samarbetet med nöjesjätten: "Det är väldigt mycket glädje att kommunicera med en nöjespark".


Ämnen i artikeln:

WelcomLiseberg

I en upphandling bestående av två delar med fokus på kapacitet, kompetens och tidigare case gick Welcom vinnande ur striden som Lisebergs nya fullservicebyrå.

– Efter första delen selekterade man fram några byråer som fick fiktiva case som vi skulle redovisa och förklara hur vi tänkte. Det var en teoretisk och praktisk del i en omfattande upphandling, säger Welcoms vd och projektledare, Joakim Brinkenberg, till Dagens Media.

Just nu är byrån i en uppstartningsfas med Liseberg. När nöjesparken slår upp dörrarna i april kommer en ny attraktion vid namn "Valkyria" vara i rullning, något som Welcom kommer att vara delaktiga i.

Welcom beskriver sig själva som en hybridbyrå, något de strävat mot att vara i nio år. Joakim Brinkenberg tror att deras höga kvalité inom flera kommunikationsdiscipliner var en av anledningarna till att de fick det nya uppdraget hos Liseberg.

– Det är så många kanaler som behövs med många olika målgrupper. Om vi ska berätta om nyheter eller rekrytera personal, eller vad det nu är, så kommer man behöva använda traditionell reklam, pr, event och sociala medier – och vi är rätt bra på det.

Under året har Welcom anställt flera nya medarbetare när nya uppdrag för Specsavers, Kappahl och Göteborgs Spårvagnar blivit aktuella för byrån. Nu när man även vunnit upphandlingen av Liseberg kommer de behöva tillsätta tre till fyra nya medarbetare.

Det går bra nu?

– Vi växer, det gör vi. Sen är det extra roligt eftersom Welcom är i Göteborg. Allt vi gör syns och märks väldigt mycket i vårt vardagliga liv här, vilket är väldigt roligt som kommunikatör.

Tidigare byrå för Liseberg var DDB Göteborg.

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

WelcomLiseberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.