Liseberg väljer DDB Göteborg

DDB Göteborg är Lisebergs nya reklambyrå. Därmed tappar Shout nöjesfältet som kund – efter mindre än ett år.

I januari 2014 berättade Liseberg att bolaget valt Shout som ny reklambyrå efter Forsman & Bodenfors.

Nu, mindre än ett år senare, byter Liseberg byrå igen.

Byråbytet genomfördes efter en upphandling där DDB Göteborg drog det längsta strået.

På DDB Göteborg jobbar i dag copywritern Pontus Caresten, som tidigare arbetade med Lisebergs-uppdraget på Shout.

– Valet föll på DDB Göteborg av den enkla anledningen att de motsvarade våra framtida behov bäst. Genom att inte bara tänka kommunikation, utan sätta Liseberg i en större kontext blev de till slut ett givet val, säger Robert Arvidsson, marknadschef på Liseberg, i ett pressmeddelande.

DDB Göteborg blir Lisebergs huvudbyrå. Inom ramen för uppdraget ingår både strategiarbete och kommunikation för nöjesparkens olika attraktioner, events och erbjudanden.

– Liseberg är inte bara en angelägenhet för Göteborg, utan för hela Sverige. Få varumärken i Sverige är så starkt associerade till glädje och förväntan, vilket gör att det känns oerhört inspirerande att tillsammans ta ett långsiktigt helhetsgrepp, säger Nils Rylén, business director på DDB Göteborg, i pressmeddelandet.

Arbetsgrupp DDB Göteborg:

Business Director: Nils Rylén

Copywriter: Pontus Caresten

Art Director: Mikael Selin

Strategic Planning Director: Ashkan Azadi

Account Manager: Marie Molander

Final Art: Linda Engström

Dante Thomsen

Publicerad 2014-12-17 07.30Uppdaterad 2015-12-06 12.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: