Få hela storyn
Starta din prenumeration
Byråer
Publicerad: 17 december 2014, 07:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:19
DDB Göteborg är Lisebergs nya reklambyrå. Därmed tappar Shout nöjesfältet som kund – efter mindre än ett år.
I januari 2014 berättade Liseberg att bolaget valt Shout som ny reklambyrå efter Forsman & Bodenfors.
Nu, mindre än ett år senare, byter Liseberg byrå igen.
Byråbytet genomfördes efter en upphandling där DDB Göteborg drog det längsta strået.
På DDB Göteborg jobbar i dag copywritern Pontus Caresten, som tidigare arbetade med Lisebergs-uppdraget på Shout.
– Valet föll på DDB Göteborg av den enkla anledningen att de motsvarade våra framtida behov bäst. Genom att inte bara tänka kommunikation, utan sätta Liseberg i en större kontext blev de till slut ett givet val, säger Robert Arvidsson, marknadschef på Liseberg, i ett pressmeddelande.
DDB Göteborg blir Lisebergs huvudbyrå. Inom ramen för uppdraget ingår både strategiarbete och kommunikation för nöjesparkens olika attraktioner, events och erbjudanden.
– Liseberg är inte bara en angelägenhet för Göteborg, utan för hela Sverige. Få varumärken i Sverige är så starkt associerade till glädje och förväntan, vilket gör att det känns oerhört inspirerande att tillsammans ta ett långsiktigt helhetsgrepp, säger Nils Rylén, business director på DDB Göteborg, i pressmeddelandet.
Business Director: Nils Rylén
Copywriter: Pontus Caresten
Art Director: Mikael Selin
Strategic Planning Director: Ashkan Azadi
Account Manager: Marie Molander
Final Art: Linda Engström
Dante Thomsen