Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Liseberg till Shout

Publicerad: 22 Januari 2014, 13:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:50

Liseberg väljer att samarbeta med reklambyrån Shout.


Ämnen i artikeln:

ShoutLiseberg

Tidigare jobbade Liseberg med Forsman & Bodenfors, men samarbetet avslutades i slutet av 2013 efter bara ett år. Byrån tog bland annat fram en kampanj med gråtande barn, som fick utstå en hel del kritik.

Nu blir alltså Shout Lisebergs nya partner.

– Vi uppskattade Shouts snabba, flexibla arbetssätt och den höga idénivån, säger Andreas Andersen, vd och ttillförordnad marknadschef på Liseberg, i ett pressmeddelande.

Samarbetet med Shout drar igång i januari. I uppdraget ingår bland annat att marknadsföra den nya attraktionen ”Helix”, som blir den längsta och snabbaste berg- och dalbanan i parken.

Arbetsgrupp Shout

Strategisk projektledare: Melina Aristiadou

Operativ projektledare: Therese Berglund

Art Director: Calle Österberg

Art Director/Formgivare: Martin Hummel-Gradén

Copywriter: Pontus Caresten

Final Art: Johanna Levin

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

ShoutLiseberg

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.