Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Liseberg till OMD

Liseberg: "Vi gör en förändringsresa där vi utvecklar vårt erbjudande och varumärkesarbete på flera fronter".

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 18 December 2017, 08:40
Uppdaterad: 18 December 2017, 14:31

Ämnen i artikeln:

LisebergOMD

Lisebergs huvudmotiv sommaren 2017. Bild: Liseberg.

OMD Göteborg blir från och med januari nästa år Lisebergs nya mediebyrå.

Nöjesparken befinner sig i ett stort förändringsarbete och ser bland annat över sin kommunikation och sina digitala plattformar. Liseberg övergav, som ett led i förändringen, nyligen reklambyrån DDB för Welcom, som Dagens Media berättat om.

Att mediebyråvalet föll på OMD Göteborg beror på ett starkt lokalt förankrat team, och strategisk förståelse för Lisebergs affär, skriver nöjesfältet i ett pressmeddelande.

− Liseberg har haft en stark utveckling de sista åren, men är fortsatt på en förändringsresa där vi utvecklar vårt upplevelseerbjudande och vårt varumärkesarbete på flera fronter. Som ett led i detta arbete har vi sett över de samarbetspartners vi har med oss på denna resa, kommenterar Robert Arvidsson som är marknadschef på Liseberg.

Liseberg står inför en rad utmaningar med bland annat lanseringen av nya attraktionen Valkyria, som är den största satsningen i parkens historia. Samtidigt pågår ett långsiktigt arbete för att utveckla parken till en året runt-destination där man planerar inviga ett helt nytt tematiserat vattenland och familjehotell i direkt anslutning till den nuvarande parken.

- Vårt behov av att ständigt utveckla vår kommunikation ställer krav på våra samarbetspartners. OMD presenterade ett starkt lokalt team med hög kompetens inom digital kommunikation och en god strategisk förståelse för vår affär, säger Lisa Müller, som är marknadskommunikationschef på Liseberg.

Daniel Roos är ansvarig på OMD Göteborg:

− De senaste åren har vi haft ett starkt fokus på att skapa en fullservicebyrå i Göteborg med såväl senior strategisk kompetens som specialister inom traditionella och digitala medier. Förtroendet att få vara med och utveckla ett av Västsveriges absolut starkaste varumärken visar att OMD är en aktör att räkna med i regionen, kommenterar han.

Ämnen i artikeln:

LisebergOMD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.