Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Lindex Sverige väljer Mediacom – sparkar ut Starcom

Efter en pitch som pågått sedan i höstas har Lindex Sverige valt ny mediebyrå.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se


Publicerad: 10 Mars 2017, 11:13
Uppdaterad: 10 Mars 2017, 13:35

Ämnen i artikeln:

LindexMediacom

Lindex Sverige bryter det fleråriga samarbetet med Starcom, och väljer istället att samarbeta med Mediacom.

– En stor del av pitchen handlade om det digitala, de vill få ut det på ett bättre sätt, säger Maria Nordström på Mediacom, och fortsätter:

– Den klickade vi direkt personlighetsmässigt också.

Jenny Rydholm, på Lindex marknadsavdelning, säger i ett pressmeddelande:

– Vi letade efter en byrå med digital spetskompetens, med en utpräglad vilja att fortsätta bygga vårt varumärke.

En annan faktor som gjorde att valet föll på Mediacom var den geografiska närheten med byrå i Göteborg.

Som Dagens Media berättade tidigare i veckan förlorar Starcom också Mio som kund. Möbeljätten väljer istället att samarbeta med Maxus.

Ämnen i artikeln:

LindexMediacom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.