Lindex Sverige väljer Mediacom – sparkar ut Starcom

Efter en pitch som pågått sedan i höstas har Lindex Sverige valt ny mediebyrå.

Lindex Sverige bryter det fleråriga samarbetet med Starcom, och väljer istället att samarbeta med Mediacom.

– En stor del av pitchen handlade om det digitala, de vill få ut det på ett bättre sätt, säger Maria Nordström på Mediacom, och fortsätter:

– Den klickade vi direkt personlighetsmässigt också.

Jenny Rydholm, på Lindex marknadsavdelning, säger i ett pressmeddelande:

– Vi letade efter en byrå med digital spetskompetens, med en utpräglad vilja att fortsätta bygga vårt varumärke.

En annan faktor som gjorde att valet föll på Mediacom var den geografiska närheten med byrå i Göteborg.

Som Dagens Media berättade tidigare i veckan förlorar Starcom också Mio som kund. Möbeljätten väljer istället att samarbeta med Maxus.

Niclas Rislund

Publicerad 2017-03-10 11.13Uppdaterad 2017-03-10 13.35

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: