Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lindahls Mejerier till Starcom

Publicerad: 18 Mars 2011, 06:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

Mediebyrån Starcom ska hjälpa Lindahls att ta marknadsandelar på mejerimarknaden.


Ämnen i artikeln:

Starcom

Lindahls Mejerier, som mest är känt för sin turkiska yoghurt på burk, anlitar med Starcom för första gången en mediebyrå.  

– Vi har vuxit fort de senaste tio åren och behöver hjälp med att planera våra medier, säger Sofia Petersson, marknadschef för Lindahls Mejerier.

Varför Starcom?

– Vi letade efter en större byrå som skulle kunna hjälpa oss på den nordiska marknaden. Vi träffade många byråer men Starcom var de som visade den största innovationsgraden, vilket är viktigt för oss som en relativt liten aktör på en stor marknad.

Lindahls Mejerier kommer skruva upp sin marknadsföring framöver. Flera produktlanseringar stor i kö för att kommuniceras och de första kampanjerna, signerade reklambyrån Mikaela & Helena, kommer att synas senare i vår.

– Det ska bli otroligt roligt att jobba med Lindahls. Just nu är de i en spännande fas där det finns mycket potential och utrymme för kreativitet, säger Annelie Odén, kundansvarig projektledare på Starcom i ett pressmeddelande.

Henrik Widell

Ämnen i artikeln:

Starcom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.