Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Like a Swede tar hem högsta vinsten

Publicerad: 4 December 2015, 13:29
Uppdaterad: 19 April 2016, 14:28

TCO och ANR BBDO belönas med 100 Watt för sin kampanj "Like a Swede".


Ämnen i artikeln:

TCO100-wattarenANR BBDO

Fackförbundet TCO:s och ANR BBDO:s  reklamfilm "Like a Swede" har fått stor viral spridning världen över. Kampanjen berättar om den svenska partsmodellen och visar hur man lever "like a swede".

Nu tar "Like a Swede" hem det finaste priset i 100-Wattaren i kategorin Ideellt – Singel. Där tävlar case med en enhet som har varit den enda eller bärande enheten i en aktivitet.

– Jätteroligt – äntligen fick vi ett guld för den här kampanjen. Ett enormt stort tack till byrån och till vår styrelse, som har mod att göra en sådan här knasig kampanj, säger Per Karlberg, projektledare på TCO.

Vinnare Ideellt – Singel

100W: Like a Swede, TCO/ANR BBDO

75W: Fel hand, Hjärnfonden/Volontaire

50W: Abused Emojis, BRIS/Garbergs

LÄS ÄVEN:

Barncancerfonden och Ingo tar hem Långsiktigt

Icas hälsorabatt vinner Årets Nytänk

Eton vinner b2b-kategorin

Bris emojis tar hem 100 watt

Björn Borgs dataspel vinner 100 watt

Blowing in the Wind tar 100 watt   

Volvo vinner 100 watt igen  

Corren vinner innovationspris

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

TCO100-wattarenANR BBDO

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev