Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Life väljer Pool

Publicerad: 2 Juni 2017, 07:52
Uppdaterad: 2 Juni 2017, 07:53

På bild är Lifes koncernledning: Erik Frydenberg, Jonas Borgardt, Gunn-Elisabet Feidje, Mikael Nilsson, Fia Mineur, Gunnel Åkerman och Maria Hernandez. Från Pool: Arvid Axland och Hanna Steiner. Foto:PJ Lindqvist

Life tar hjälp av Pool för att positionera sig på marknaden. "Det är ett strategiskt uppdrag för att skapa en ny relevans på marknaden", säger Arvid Axland på Pool.


Ämnen i artikeln:

Pool

Den nordiska butikskedjan Life vill positionera sig på hälsokostmarknaden för att bättre kunna möta konkurrensen från bland annat apotek och dagligvaruhandel.

För att få hjälp med detta tar man hjälp av reklam- och upplevelsebyrån Pool som vann uppdraget för Life efter en pitch i våras.

– Det är ett strategiskt uppdrag för att skapa en ny relevans på marknaden. Vi har precis startat igång med Life och haft workshops för att se vilka behov som finns, säger Arvid Axland på Pool till Dagens Media.

Hur stort är det här uppdraget för er?

– Det är först och främst en jättehäftig utmaning att bygga ett varumärke för en nordisk butikskedja och komma fram till varför man ska gå in i en butik när man kan handla motsvarande produkter på nätet. Hälsotrenden är jättestor med många aktörer som slåss på marknaden, då gäller det att skapa relevans både för befintliga och nya kunder. Det är en utmaning som de flesta retailers borttas med.

Hur ska i tackla det?

– Det är för tidigt att säga än vad vi kommer göra men generellt så handlar det om att titta både på kundbemötande, möjligtvis hitta nya tjänser och även se vilka upplevelser som man kan skapa kring ett varumärke. Att se vad kan man skapa för upplevelser för att få Life att bli ett varumärke man vill hänga med.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.