Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Levis väljer OMD

Publicerad: 28 Januari 2011, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:23

Levis nya globala mediebyrå blir OMD. Därmed kan Starcom tappa uppdraget i Norden.


Ämnen i artikeln:

LevisStarcomOMDMartin Hugosson

Som dagensmedia.se tidigare har berättat upphandlar Levis en ny mediebyrå. Syftet var att samordna medieköpen som tidigare skötts av ett 20-tal olika mediebyråer runtom i världen.

Enligt sajten Advertising Age är pitchen nu klar.

OMD som vann upphandlingen om att bli Levis mediebyrå i USA 2008 blir nu även jeanstillverkarens globala mediebyrå.

Martin Hugosson, vd på OMD i Sverige, lägger locket på.

– Omsättningsmässigt skulle det inte vara något stort uppdrag. Men det finns andra uppdrag som en mediebyrå kan göra, säger han till dagensmedia.se.

När dagensmedia.se når Jens Welin, Nordisk vd på Starcom, känner han inte till att pitchen är avgjord. På frågan om hur Starcom påverkas om OMD får Levis nordiska uppdrag, svarar han:

– Inte jättemycket. Levis gör inte så mycket media i Norden. Det känns mer tråkigt eftersom vi har jobbat så mycket med dem. Samtidigt har de gjort om hela sin organisation och våra kontaktpersoner kommer inte sitta kvar här i Sverige framöver. Så det känns som att det har varit på gång länge.

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.