Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag31.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Levis upphandlar mediebyrå

Publicerad: 22 September 2010, 08:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:38

Jeansjätten Levi's ser över sitt samarbete globalt. I Sverige jobbar man med Starcom.


Ämnen i artikeln:

Levis

Syftet med upphandlingen är att samordna medieköpen, som i dag sköts av ett 20-tal olika mediebyråer i hela världen.

Johan Sjökvist, vd på Starcom Sverige, vill inte kommentera pitchen.

Levi's investerar i dag runt 700 miljoner kronor i media, varav runt 70 procent hamnar i USA.

I Sverige uppgick medieköpen till 18,3 miljoner förra året, enligt Sifo Reklammätningar.

Levis håller samtidigt på att omorganisera sin marknadsavdelning. Det innebär bland annat att den svenska tjänsten flyttas till Bryssel.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

Levis

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.