Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Leovegas väljer PHD

Mediebyrån PHD vinner spelbolaget Leovegas upphandling.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Juli 2017, 12:44
Uppdaterad: 07 Juli 2017, 06:52

Ämnen i artikeln:

PHD

"Vi visade en kreativ och innovativ lösning", säger Adam Fors, vd på PHD.

Efter Leovegas upphandling för all köpt kommunikation offline i Sverige står det klar att det är PHD som tar hem uppdraget. Det innebär att mediebyrån EXB förlorar uppdraget efter tre år.

− Vi visade en kreativ och innovativ lösning baserad på en noggrann insiktsanalys som hjälper Leovegas med nya sätt att bryta igenom reklambruset och öka effekten av medieinvesteringarna, säger Adam Fors, nybliven vd för PHD i Sverige

En utmaning som Leovegas står inför är att nå ut i den hårt konkurrensutsatta spelmarknaden där reklaminvesteringarna ökat de senaste åren. Som följd av detta spelar varumärkeskännedom en allt större roll.

− PHD visade den mest kreativa och innovativa lösningen och har också ett mycket starkt team med lång erfarenhet från spelbranschen. Med detta kommer vi att kunna få ut ännu mer av våra marknadsföringsinvesteringar och vi ser framemot samarbetet med PHD, säger Malena Bjälkdahl, Sverigechef för Leovegas, i ett pressmeddelande.

PHD:s uppdrag för Leovegas inleds efter sommaren.

Ämnen i artikeln:

PHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.