Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Lenovo Moto väljer McCann

McCann Stockholm ska återintroducera Moto på den nordiska marknaden.

Ebba Elfstrand


Publicerad: 25 Maj 2016, 07:25
Uppdaterad: 25 Maj 2016, 07:25

Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

McCann Stockholm ska introducera och positionera varumärket Moto på den nordiska marknaden. Varumärket ägs av Lenovo, som är globala tillverkare av laptops och tablets.

Under 2014 köpte man upp Motorola av Google. Inom en snar framtid ska Lenovo lansera nyhet inom smartphone-kategorin, som ska presenteras på den globala marknaden och det är där McCann kommer in i bilden.

– Smartphone-marknaden drivs idag av två stora aktörer och flera mindre, det blir alltmer likriktade erbjudanden och det blir också allt svårare för konsumenter att både välja och se någon skillnad, säger Joakim Liljedal, nordisk Marknadsdirektör på Lenovo Moto i ett pressmeddelande.

Han fortsätter:

–Inom kort kommer vi att lansera något som förändrar kategorin och visar vad Moto och Lenovo kommer att spela för roll på den globala och nordiska mobilmarknaden. Vi har alla möjligheter och drivs av att vara uppstickaren, därför kände vi att den energi, kreativitet och erfarenhet som McCann Stockholm idag står för passar oss och våra andra partners helt perfekt.

Ämnen i artikeln:

McCann Stockholm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.