Lendo byter reklammanér

2012-12-20 11:35  

Reklambyrån DGA står bakom den Schibstedägda låneförmedlaren Lendos nya reklamkoncept.

Samarbetet mellan Lendo och DGA har bara pågått i cirka en månad. Under den tiden har reklambyrån arbetat fram ett nytt kommunikationskoncept och spelat in nya reklamfilmer.

– Vi träffade på varandra av en slump och har nu arbetat otroligt intensivt för att arbeta fram deras nya koncept. I helgen spelades reklamfilmerna in, allt har gått väldigt snabbt, säger Claës af Burén, vd och projektledare på DGA, till dagensmedia.se.

Det nya konceptet innebär framförallt att det ska bli mycket tydligare vad Lendo gör, så att de inte förväxlas med sms-låneföretag.

– Vi vill visa vad Lendo kan bidra med. Det blir mer fokus på det emotionella. Vi har tagit fram ett reklammanér som ska fungera i flera år och klara av medietrycket, säger Claës af Burén.

I och med det nya konceptet startar också ett långsiktigt samarbete mellan DGA och Lendo.

Tre huvudfilmer har spelats in, som ska klippas om till sex-sju filmer totalt. Reklamfilmerna börjar sändas 2 januari.

Sofia Hvenström

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt