Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lego byter mediebyrå

Publicerad: 28 november 2017, 06:41
Uppdaterad: 28 november 2017, 06:41

Lego tar in en ny global mediebyrå – har jobbat med Carat sedan 2004.


Ämnen i artikeln:

LegoIPG

Efter en pitch går Legos globala uppdrag till mediebyrånätverket IPG och byrån Initiative, skriver Campaign.

Lego jobbade tidigare med Carat i Europa och Starcom på den amerikanska marknaden. Båda byråerna har haft uppdraget sedan 2004.

Förra året vann IPG-byrån R/GA Legos reklamuppdrag. R/GA och Initiative ska nu jobba på en ”cross-agency solution” för Lego, som ska ”utveckla varumärket för nästa generations barn”, skriver Campaign.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LegoIPG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.