Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Le Bureau kan tappa SBAB

Publicerad: 3 december 2014, 07:33
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:20

SBAB har inlett en stor reklambyråpitch. Två av sex byråer har gått till final.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

SBAB har jobbat med Le Bureau sedan 2011 och dessförinnan även i början av 2000-talet. Nu, kan Dagens Media berätta, kan byrån tappa uppdraget. Det statliga bolåneinstitutet har inlett en reklambyråpitch, som är inne i slutskedet. Två byråer av sex inbjudna är i final.

– Det stämmer. I samband med att vi ändrat våra strategier i SBAB och har en ny vision om att vi ska bli bäst på bolån, passar vi på att se över några av våra byråpartners. Vi vill säkerställa att vi på den resa vi ska göra framåt har rätt partners, säger Marianne Lundgren-Précenth, marknadschef på SBAB, till Dagens Media.

Enligt vad Dagens Media erfar är reklambyrån Volt en av de byråer som gått till final.

Marianne Lundgren-Précent vill inte uttala sig om vilka byråer som deltar, eller om Le Bureau är kvar.

– Vi har valt att inte gå ut med vilka som deltar. Vi har haft ett långt och mycket bra samarbete med Le Bureau, som vi är fantastiskt nöjda med. Men när det sker förändringar och nya strategier sätts vill vi passa på att se över våra partnersamarbeten.

Reklambyråpitchen väntas vara klar senast den sista januari nästa år.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev