Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lavazza väljer Hill & Knowlton

Publicerad: 25 Januari 2011, 07:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Espressotillverkarens varumärke ska stärkas i Norden. Det är bakgrunden till den pitch som nu avslutats.


Ämnen i artikeln:

Hill Knowlton

Hill & Knowlton ersätter Lavazza Nordic AB:s tidigare pr-byrå Star PR. Att man valde just Hill & Knowlton beror enligt Johan Sollenberg, marknadschef för Lavazza i Norden, på deras internationella erfarenheter.

– Hill & Knowlton förstod oss men det var också viktigt med en central partner eftersom vi är verksamma i hela Norden, säger Johan Sollenberg.

Framför allt ska Hill & Knowlton arbeta med att stärka Lavazzas varumärke i Sverige och få Lavazza att växa i Norden. Hur de planerna ser ut rent konkret vill Johan Sollenberg dock inte kommentera än.

– Att stärka varumärket är ett arbete som vi gör på många olika plan men pr och Hill & Knowlton kommer bli en viktig del i det arbetet.

Kommer ni även öka medieköpen?

– Just nu satsar vi stort på pr och det är inte nödvändigtvis så att det köpta medieutrymmet behöver öka.

I Italien är Lavazza, som har gjort kaffe sedan 1895, marknadsledande. Kaffet finns i dag i 90 länder världen över.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Hill Knowlton

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.