Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 16, 2015

Publicerad: 30 September 2015, 10:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:50

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media, som även rymmer en extra bilaga om biltillverkarnas marknadsföring, varumärken och medieköp.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I nya numret av Dagens Media träffar vi några av byråernas nya stjärnor – innovationscheferna – som berättar om sina jobb, och listar de viktigaste trenderna som kommer att förändra medie- och marknadsföringsvärlden.

Dessutom intervjuar vi OMG:s nya vd Alireza Tajbakhsh, berättar om hur företag använder spel i sin marknadsföring, samt reder ut vilka storannonsörer som fortfarande går tungt i tryckt dagspress.

Dessutom medföljer Branschanalys – en extra bilaga där vi den här gången berättar om de olika bilvarumärkenas varumärken och kommunikation på den svenska marknaden.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• Annonsörerna som fångar svårflirtade målgrupper med spel

Estrella: "Bidrar till en manlig gemenskap"

HSB gör ett omvänt Tetris

TYA: "Självklart att använda spel"

– Krönika Johan Eklund: "Konsten att nå miljontals reklamvägrare"

• Miljonregn över familjer på flykt – Rädda Barnen, Röda Korset och UNHCR om hur de har jobbat med sina insamlingar under flyktingkrisen

•  Ikea öker printköpen – med 435 procent

– Vad är viktigast om dagspress ska fortsätta vara relevant? – Citypaketet, Mediekompaniet och Sveriges Annonsörer ger sin syn på saken

• Hallå där Andrew Keen, som nyligen släppt boken "Internet is not the answer"

• ANALYS – Johan Ekelin: "Varumärkesarbetet är snabbt på väg in i en helt ny fas – nu gäller det att tänka nytt"

• De nya kraven på reklamen – Walter Naeslund Honesty: "Måste verkligen göra saker som folk vill se"

• NYA BYRÅVAPNET – INNOVATIONSCHEFERNA

Michael Kazarnowicz: "Jag ville inte bli ett alibi"

Sara Wretblad: "Krävs att någon utmanar, ifrågasätter och driver på"

Martin Borgs: "Jag ska vara en trädgårdsmästare"

– Här är de viktigaste trenderna, enligt innovationscheferna

Metro står på egna ben – så ska tidningen klara framtiden enligt nye vd:n Leif Eliasson

• Annonsörerna som är först ut på Instagram

• Här är mediebyråernas dom över Bonnier News nya sälj – "Det känns instinktivt fel"

• VARUMÄRKESKOLL: Toyota reste sig - nu är de störst i världen

• Intervju med OMG:s nye vd Alireza Tajbakhsh: "Jag känner mig väldigt trygg i rollen som chef"

• Backspegeln: Så gick det med barnrummet på Carat

• Reklamcomebacks – Madeleine Östlund listar karaktäerna som lämnat tv-världen – för att sedan komma tillbak

• Hallå där stickningsbloggaren "Visa Lisa" som fick ett reklampaket från Innocent och skrek rakt ut

• DEBATT: Michael Dabrowski: Flash är dött – nu tar HTML5 över

• LEDARE: Nu kommer flykten, hämnden

BRANSCHANALYS – BIL:

• LEDARE: VW:s långa väg tillbaka

Audi har störst potential – "Handlar om att vara progressiv inom alla områden"

• Elbilstillverkaren är årets vinnare – " Tesla – inte bara en bilproducent"

Skoda ökar trycket – och spelar på känsla

Volkswagen ökar snabbast – men nu hotas företaget av fuskskandalen

Opels marknadschef: "Vi ville utmana folks fördomar"

• Volvo efter kampanjerna med Zlatan och Robyn: "Lite skrytsamt – men vi är fantastiskt nöjda"

•  BMW:s marknadschef: "Jag är imponerad av hur Tesla kommunicerar"

MK-rapporten – Bilreklamen blir allt mer emotionell

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.