Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Läs Dagens Medias tidning – här är nummer 13, 2015

Publicerad: 26 Augusti 2015, 07:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 11:53

Här är innehållet i nya numret av Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

I höstens första nummer av Dagens Media undersöker vi raset för linjär-tv – ett år senare. Det visar att den kraftiga nedgången har avstannat, men det finns tydliga vinnare och förlorare bland kanalerna.

Dessutom har vi gått igenom årsredovisningarna för Sveriges 108 största reklam-, pr- och mediebyråer, och sammanställt dem i unika listor.

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt.

HÄR ÄR ALLA ARTIKLARNA:

• Så annonserar du på Instagram – "Gäller att vara lite ödmjuk"

• REPORTAGE: Dagens Media berättar storyn om Comviqs och Forsman & Bodenfors sitcom, och följer med på inspelningen

• Tittandet på tablå-tv ökar 2015 – här är vinnarna och förlorarna bland kanalerna

Discoverys vinst rasar – vd:n Jonas Sjögren förklarar varför och berättar om framtiden

• Enkät med Agnes-Lo Åkerlind, Cathrine Wiernik, Vigor Sörman, Estelle Bodén och Fredrik Wikingsson: Så blir framtidens tv

• SVERIGES STÖRSTA BYRÅERS EKONOMI:

– Fristående byråer växer snabbast

– Investerar för att bli digitala – tynger resultaten

F&B: "2014 var ett av våra bästa år någonsin"

Gullers Grupp växer mest

– Content ska rädda Wirtén PR

VARUMÄRKESKOLL: Här är kundernas favoriter bland optikerna

• 42 procent fler blockerar annonser

Smartclip ska få säkrare styrning

• Backspegeln: Dan Svanell minns det svettiga arbetet för Håkan Juholt

• Hallå där Lasse Granqvist, som blir Twitterstjärna om hashtaggen #lasseärintemedlemitwitter kommer upp i 46 000

• ANALYS: Stefan Melesko: "Det förekommer övertramp"

• Intervju med appdrottningen Susanne Birgersdotter: "Kan alla andra, kan väl jag"

• DEBATT: Magnus Johansson, Rocket Fuel: "Digital annonsering kräver nya sätt att tänka"

• LEDARE: Ett år sedan raset

• Dagens Medias Erik Wisterberg listar fem tecken på krimboomen

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad. Har du ingen prenumeration kan du teckna en här.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.