Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Läs Dagens Media på papper – här är nummer 21, 2012

Publicerad: 5 december 2012, 08:10
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:02

Kolla innehållet i nya numret.


Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Du som väljer att prenumerera på Dagens Media får tillgång till tidningens artiklar både på papper och digitalt, via betaltjänsten DM Plus.

I nummer 21, 2012, årets näst sista utgåva, tar vi bland annat pulsen på Sveriges största annonsörer, och reder ut hur de kommer att investera sina medie- och marknadsföringspengar nästa år.

Här är innehållet:

• SAS vänder upp efter krisen – raset utlöstes av vd:n Rickard Gustafsons Aktuellt-framträdande

– Analys Carin Fredlund: ”För SAS har det inte varit så enkelt”

• Här drabbar tv-kanalerna samman i vår – kolla vilka program som går upp mot varandra i vecka 2 2013

• Svartvitt foto ger retrokänsla åt reklamen – ny reklamtrend

• Friends marknadschef om nya satsningen 2013: "Vi gör ett storslaget omtag"

• Krönika Magnus Berglund: "Därför har vintersporten blivit så stor"

• Friare tyglar gav prisregn för P&G – marknadsdirektören berättar hur Sverige blev en testmarknad för reklamjätten

• Second screen – det nya tv-kriget

– MTG: "VI vill förenkla för användarna"

• Här är de prioriterade frågorna för Komms nybildade pr-grupp

• Stjärnorna flyr från Metronome – går till nystartade Elk och Mexiko

– Elk Entertainment har redan sålt fyra format

• Julen sålde slut för utomhusbolagen – i oktober

• Sveriges första militära vapenmässa – Saab: "Vi har alltid behov av att vara på olika arenor"

• KREATIVITET: Hjältar, superkrafter och sex – så byggs en historia

• Här är vinnarna i årets Brand X – Ikea: "De hjälpte oss att spränga ramarna"

• Peter Neumeister om sitt jobb för Apple: "Steve Jobs skulle godkänna varje detalj"

TEMA: ANNONSÖRERNAS BUDGET 2013:

• Så förändras budgeten när krisen slår till – forskning visar att man ska vara offensiv

• Största utmaningen: Få tryck trots kapad budget

• Köpen styrs om till nätet – "förflyttningen kommer att öka det närmaste året"

• Marknadscheferna i stor enkät om 2013

• Krönika Johan Ekelin: "Riktigt bra idéer börjar med kunden"

Har du synpunkter, idéer, eller tips? Kontakta oss här eller mejla undertecknad.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Dagens Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.