Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lantmännen skaffar b2b-byrå

Publicerad: 6 december 2012, 13:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:02

Helsingborgsbyrån Pyramid får ansvaret för Lantmännens b2b-kommunikation efter en pitch.


Avtalet gäller Lantmännen Maskin och Lantmännen Lantbruk. Pyramid får nu uppdraget att implementera den varumärkesplattform som redan har tagits fram för de båda divisionerna.

– Pyramid ska hjälpa oss att omvandla vår varumärkesstrategi till vassare och bättre kommunikation både vad gäller budskap och grafik. De ska hjälpa oss ta ett helhetsgrepp om vårt , säger Anna Holmberg, marknadschef på Lantmännen Lantbruk i ett pressmeddelande.

Lantmännen Lantbruk och Maskin står för omkring 55 procent av Lantmännens totala omsättning på 38 miljarder kronor. Lantmännen Lantbruk utvecklar produkter som utsäde, frö och foder, medan Lantmännen Maskin säljer anläggnings- och lantbruksmaskiner.

– Behovet av en b2b-byrå har blivit tydligt efter vi genomfört vårt omfattande varumärkesarbete för Lantmännen Lantbruk och Maskin, säger koncernens varumärkes- och marknadskommunikationschef Madelaine Hellqvist.

Arbetsgrupp Pyramid

Lisa Skarp, projektledare, Ulf Vanselius, kommunikationsstrateg, Vera Porad Falk, copywriter,

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.