Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Länsstyrelsen i byråpitch

Publicerad: 2 Mars 2016, 12:05
Uppdaterad: 2 Mars 2016, 10:55

Länsstyrelsen i Stockholm upphandlar ramavtal för kommunikationstjänster.


Så sent som i höstas inledde Länsstyrelsen i Stockholm en upphandling av strategiskt kommunikationsstöd för att utveckla och sprida sin kampanj om prostitution och människohandel.

Nu går myndigheten ut i en ny pitch, den här gången gällande ramavtal för kommunikationstjänster. Länsstyrelsen har för avsikt att teckna ramavtal med tre byråer och tanken är att myndigheten ska slippa göra stora upphandlingar varje gång de behöver hjälp med ett specifikt projekt eller en kampanj.

”Vid vissa tillfällen uppstår externa kommunikationsbehov inom Länsstyrelsen som enheten för kommunikation saknar resurser att hantera fullt ut. Det kan till exempel handla om specifika projekt och samarbeten som har behov av ett eget grafiskt uttryck och kanaler som Länsstyrelsen normalt inte arbetar med, eller har begränsad erfarenhet av”, står det i förfrågningsunderlaget.

Exempel på sådana projekt är Bazaren, Resekurage och Nationalstadsparken.

Exakt vad avtalet är värt är inte specificerat men tidigare år har Länsstyrelsen upphandlat kommunikationstjänster för cirka 500 000-1 000 000 kronor.

Sista dagen att lämna anbud är den 10 april.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.