Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Byråer

Länsförsäkringar till Honesty

Publicerad: 16 November 2015, 11:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 20:21

Reklambyrån Honesty vinner uppdrag för Länsförsäkringar.


Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarHonesty

Enligt ett pressmeddelande blir Honestys uppdrag att tydliggöra varumärket, förklara nyttan med lokalt kundägda bolag och skapa kommunikation som målgruppen vill ta del av.  

Därmed tappar TBWA kunden.

– Länsförsäkringar har ett urstarkt varumärke och varumärkeskännedom. Men ett starkt varumärke räcker inte. Vi måste bli bättre på att visa vilka vi är och skapa tydligare associationer till varumärket. Utmaningarna är också att kapitalisera på de möjligheter som digitaliseringen ger oss, säger Länsförsäkringars kommunikationsdirektör Fanny Wallér, i pressmeddelandet.

Uppdraget omfattar Länsförsäkringars centrala kommunikation och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Länsförsäkringar består av 23 lokala länsförsäkringsbolag, som alla ägs av sina kunder, där de flesta bolag i sin tur har egna reklambyråer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarHonesty

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev