Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Länsförsäkringar till Honesty

Reklambyrån Honesty vinner uppdrag för Länsförsäkringar.


Publicerad 2015-11-16 11:33
Uppdaterad 2015-12-06 20:21

Ämnen i artikeln:

Länsförsäkringar

Dela artikeln:

Enligt ett pressmeddelande blir Honestys uppdrag att tydliggöra varumärket, förklara nyttan med lokalt kundägda bolag och skapa kommunikation som målgruppen vill ta del av.  

Därmed tappar TBWA kunden.

– Länsförsäkringar har ett urstarkt varumärke och varumärkeskännedom. Men ett starkt varumärke räcker inte. Vi måste bli bättre på att visa vilka vi är och skapa tydligare associationer till varumärket. Utmaningarna är också att kapitalisera på de möjligheter som digitaliseringen ger oss, säger Länsförsäkringars kommunikationsdirektör Fanny Wallér, i pressmeddelandet.

Uppdraget omfattar Länsförsäkringars centrala kommunikation och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Länsförsäkringar består av 23 lokala länsförsäkringsbolag, som alla ägs av sina kunder, där de flesta bolag i sin tur har egna reklambyråer.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.