Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Landstinget bekräftar megaupphandlingen

50 kommunikationsmiljoner per år står på spel när Stockholms läns landsting ska handla kommunikationsbyråer.


Publicerad 2011-05-10 10:49
Uppdaterad 2015-12-06 15:11

Ämnen i artikeln:

reklambyråer

Dela artikeln:

Dagens Media kunde redan i mars berätta att Stockholms läns landsting, SLL, planerade att gå ut i en jätteupphandling för kommunikationstjänster.

– Den kommer att utlysas under senvåren, sade en medarbetare på upphandlingsenheten då till Dagens Media.

Nu bekräftar SLL – i ett pressmeddelande – att man påbörjar upphandlingen av nya leverantörer för kommunikations- samt mätnings- och undersökningstjänster.

Värdet på avtalet beräknas till cirka 50 miljoner kronor per år för kommunikationstjänsterna. Mätnings- och undersökningstjänsterna beräknas vara värda cirka 7 miljoner kronor per år.

SLL planerar att börja teckna ramavtal med de nya leverantörerna från och med oktober 2011. Avtalen gäller i tre år, med möjlighet till ett års förlängning.

Här är alla områden som upphandlas.

• Copy  (generell och medicinsk)

• Digitalbyrå

• Evenemang och möten

• Grafisk formgivning (och originalproduktion)

• Kreativ konceptbyrå

• Kvalitativa marknads- och kundundersökningar

• Kvantitativa marknads-, opinions- och kundundersökningar

• Marknads- och kundundersökningar bland personer som har funktionsnedsättning

• Omvärldsbevakning och kommunikation (och verktyg för hantering av omvärldskunskap)

• PR

• Produktionsledning

• Statistiska analyser

• Strategisk kommunikation

-        Varumärken

-        Design

-        Kommunikationsplanering

-        Förändringsprocesser

-        Intern kommunikation

-        Kriskommunikation

-        Mångkulturell kommunikation

• Taktisk reklambyrå

• Verktyg för webbenkäter

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.