Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Lämnar Norge – blir cd på Nansen

Publicerad: 23 September 2014, 06:29
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:28

Johan Lilja, tidigare på bland annat DDB Stockholm, blir creative director på Nansen.


Johan Lilja har tidigare arbetat för DDB Stockholm och kommer senast från Netlife Research i Oslo.

Han har utvecklat den digitala närvaron för företag som Electrolux, Lufthansa, Telia, Trygg-Hansa, McDonalds och Volkswagen.

Nu rekryteras han till digitalbyrån Nansen i Stockholm.

– Jag jobbade med Nansen när jag var på DDB och redan då imponerades jag av det inspirerande sätt de jobbade med teknik, design och kreativitet. Det ska bli otroligt spännande att vara med och utveckla det erbjudandet vidare, säger Johan Lilja i ett pressmeddelande.

Michael Jäderlind, koncernchef på Nansen:

– Med Johan ombord har vi hittat rätt person att korsa alla de landvinningar vårt kreativa team gör tillsammans med våra kunders behov av snabbrörliga, agila och moderna webbupplevelser, säger han i pressmeddelandet.

I höst ansluter även Stina Bjurström till Nansen som ny senior UX-designer med fokus på research och innehållsstrategi, samt Leanne McClean i den nya rollen som Content Manager.

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.