Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Byråer

Läkemedelsbolag till Bizkit

Publicerad: 26 September 2012, 13:36
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Mediebyrån Bizkit vinner pitchen om läkemedelsbolaget Orifarm.


Ämnen i artikeln:

Tre KronorIUMBizkit

Uppdraget låg tidigare hos IUM. Även Tre Kronor var med i pitchen som startades i juni, då byråerna fick en brief att lösa.

Dessutom var ytterligare en byrå var med i pitchen, dock inte IUM. Vilken den tredje byrån var vill dock inte Lisa Miksell, marknadschef på Orifarm, avslöja.

Att valet föll på Bizkit berodde bland annat på personkemin.

– Det är en viktigt aspekt i det här sammanhanget, men dessutom har Bizkit ett fantastiskt trackingsystem som gör att vi kan lära oss mycket om marknaden och våra konkurrenter. Vi är en relativt ny spelare på marknaden och i takt med att vi blir större är det viktigt att hitta rätt gäng som kan växa med oss, säger Lisa Miksell.

Samarbetet inleds efter årsskiftet och även den digitala delen Wisely ska jobba med uppdraget tillsammans med reklambyrån Swe.

Orifarm har hittills haft tv som huvudmedium, men nu ska man ta fram en ny strategi.

– Vi vill nå ut brett, men nu har vi haft försäljning på vissa produkter så länge att de är redo för steg två i mediemixen. Men tv kommer nog fortsatt vara vårt primära medium.

Efter denna artikels publicering hör Tre Kronors vd Niclas Fröberg av sig till dagensmedia.se. Enligt honom rör det sig inte om en pitch:

– Jag träffade Lisa via en vän innan sommaren. Det var aldrig tal om en tävling, skriftliga briefer, utvärderings kriterier och så vidare. Hon nämnde att hon och hennes nya danska vd ville träffa några andra byråer. Jag förlorar gärna tävlingar eller vinner men då vill vi vara med på riktigt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Tre KronorIUMBizkit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev