Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Läkare utan gränser väljer Ruth

Publicerad: 15 december 2014, 07:44
Uppdaterad: 22 maj 2017, 12:53

Vill vässa kommunikationen med hjälp av ny byrå.


Läkare utan gränser har vuxit de senaste åren och är numera den fjärde största insamlingsorganisationen i Sverige.

Mot bakgrund av detta vill organisationen vässa sitt kommunikationsarbete och har därför under hösten bjudit in fem reklambyråer till en upphandling. Nu står det klart att valet föll på Ruth.

– Under 2015 vill vi växla upp vårt kampanjarbete. Vi imponerades av Ruths kreativa affärstänk och är övertygade om att de kommer att kunna hjälpa oss att både utveckla vår insamlingsverksamhet och vår kommunikation, säger Tove Olin, varumärkesansvarig på Läkare utan gränser i ett pressmeddelande.

Enligt Tove Olin är organisatioen väldigt högt upp på agendan under katastrofer. En utmaning som de hoppas att Ruth ska kunna hjälpa dem med är att även finnas i folks medvetande även mellan katastroferna.

– Vi ser fram emot att ge oss in i Läkare utan gränsers verklighet. Alla insamlingsorganisationer står idag inför den stora utmaningen att utveckla det traditionella månadsgivandet. Där vill vi vara med och göra verklig skillnad, säger Annika Carstedt, vd på Ruth i pressmeddelandet.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev