Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

Ladbrokes gör Sverige-comeback

Efter en pitch med flera byråer inblandade, blir det slutligen Care of Haus som blir spelbolaget Ladbrokes nya byråpartner i Sverige.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Publicerad: 25 Februari 2015, 09:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:12

Ämnen i artikeln:

Care of HausLadbrokes

Det är kommunikationsbyrån Care of Haus som ska hjälpa spelbolaget Ladbrokes att expandera i Sverige. Enligt Andreas Östman, creative director, på Care of Haus har Ladbrokes varit frånvarande i Sverige under många år men har nu alltså beslutat sig för att komma tillbaka.

– Det känns jättekul. Det är en intressant marknad, eftersom spelbranschen är stenhård. Det ska bli intressant att se vad man kan göra mot de lite större drakarna i Sverige, som Unibet och Bet365, säger Andreas Östman till Dagens Media.

Ett av uppdragen som byrån kommer ha är att förnya det gamla reklamkonceptet "From England with love". Tidigare var konceptet bland annat ett webb-tv-format för Svenska Fans. I övrigt är Andreas Östman förtegen om vad som kommer att hända med marknadsföringen.

– Vi jobbar mycket online, men kommer också att arbeta med viss offlinemedia. Det kommer en kampanj i slutet av mars, men jag kan inte säga så mycket om den, säger han.

Enligt ett pressmeddelande samarbetar Ladbrokes också med mediebyrån Mash samt filmproduktionsbolaget ProLounge som kommer att producera den första reklamfilmen.

– Vi är jätteglada över att få börja jobba med Care of Haus på den svenska marknaden. Arbetsgruppen har visat sig vara uppmärksam, kreativ och samarbetsvillig och det känns som att vi verkligen har hittat en partner, säger Guy Tal, head of offline marketing på Ladbrokes, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Care of HausLadbrokes

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.