Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

L’Oréal väljer Ottoboni i Norden

Ottoboni är L’Oréal Paris nya digitalbyrå i Norden.

Dante Thomsen


Publicerad: 28 Augusti 2014, 08:13
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:30

Ämnen i artikeln:

Ottoboni

I uppdraget ingår bland annat ansvaret för den övergripande digitala strategin i Norden samt huvudansvaret för L’Oréal digitala och sociala kanaler.

Ottoboni vann uppdraget efter en pitch som L’Oréal Paris drog igång i våras. Totalt medverkade åtta svenska och internationella byråer.

– Vi valde Ottoboni för deras självklara digitala fokus. Vi föll för deras strategiska och kreativa förmåga att matcha en glasklar strategi med våra utmaningar: En bred och innovativ produktportfölj med mycket varierade målgrupper. Ottoboni lyfte insikter som direkt blev handfasta verktyg för hela vår nordiska organisation, säger Qaroline Nähl, nordisk digitalchef på L’Oréal Paris, i ett pressmeddelande.

Arbetetet med Ottobonis första kampanj för L’Oréal har redan inletts. L’Oréal samarbetar sedan tidigare med Done Production, som precis som Ottoboni ingår i Nordkom-koncernen.

L’Oréal Paris blir med det nya samarbetet med Ottoboni och det redan befintliga samarbetet med Done Production en av Nordkom-koncernens största kunder.

Ämnen i artikeln:

Ottoboni

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.