Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Byråer

L'Oréal väljer Klintberg Niléhn

Det blir det nystartade förlaget Klintberg Niléhn som blir L'Oréals redaktionella partner när de lanserar kundtidningen Closeup i Norden.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 21 November 2012, 13:43
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:04

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Det blir kundtidningsförlaget Klintberg Niléhn, som nyligen startades av Elin af Klintberg och Mårten Niléhn, som får uppdraget att ta fram tidningen Closeup för L’Oréal Paris i Norden.

Upplagan för tidningen kommer att bli ungefär en miljon exemplar uppdelat över Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Tidningen kommer att finnas i butiker som erbjuder L’Oréal Paris sortiment. Den ska även gå som bilaga i några av Nordens största kvinnotidningar.

– Det här är en av våra största marknadsföringssatsningar någonsin på nordisk basis och därför var det extra viktigt för oss att hitta en samarbetspartner som kan leva upp till våra höga kvalitetskrav och klara en sådan omfattande produktion. Klintberg Niléhn hade det bästa upplägget och erbjudandet, säger Erika Bennerholt, nordisk marknadsdirektör för L’Oréal Paris, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Klintberg Niléhn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.