Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag21.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

L’Oréal till Patchwork

Publicerad: 28 September 2012, 04:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:10

Sociala medier-byrån Patchwork får ansvaret för L’Oréals hudvårdsvarumärke La Roche-Posay.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Det första uppdraget blir att ta fram Facebook-kampanjer för den svenska, norska och danska marknaden som ska rulla i oktober. Dessutom ska byrån addera en applikation där en testpanel får utvärdera produkterna.

– La Roche-Posay har ingen närvaro på Facebook idag, utan tidigare har L’Oréal jobbat med word of mouth. Men det här tyckte de var rätt steg eftersom det i princip också handlar om rekommendationer mellan människor, säger Emma Blom, vd på Patchwork Sverige.

Patchwork drog igång på den svenska marknaden i våras och jobbar bland annat med Colgate och Palmolive. Byrån har sitt säte i Danmark.

– L’Oréal är ett välkänt varumärke och La Roche-Posay är en spännande produkt, så det känns som om vi har fått en bra start i Sverige. Det betyder mycket att få in ett nytt varumärke.

Patchwork fick uppdraget via rekommendation, berättar Emma Blom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.