Byråer
Kungliga operan letar byrå
Publicerad: 18 september 2017, 06:43
Uppdaterad: 18 september 2017, 06:43
Ur operetten "Glada änkan". Foto: Press/Markus Gårder
Kungliga Operan vill locka till sig nya målgrupper och utveckla sin digitala strategi.
Kungliga operan satsar digitalt och letar nu kommunikationsbyråer inom tre olika områden.
För det första söker Kungliga operan en byrå som kan hjälp till att sätta en digital strategi, för det andra vill man även få hjälp med att förvalta och förändra sin digitala plattform. Slutligen vill Kungliga operan även få hjälp med både analog och digital design för att locka till sig nya målgrupper, utveckla potentialen och öka lönsamheten.
Upphandlingen omfattar däremot inte framtagande av en ny grafisk profil, utan arbetet kommer utgå från den som redan finns.
Avtalsperioden sträcker sig över två år med möjlighet till förlängning på max fyra år. Det nya avtalet är tänkt att starta vid årsskiftet.