Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kundkrocken

Publicerad: 24 November 2010, 10:10
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:30

Om Grey och Ogilvy går ihop hamnar konkurrenterna Procter & Gamble och Unilever under samma tak.


Ämnen i artikeln:

OgilvyWPPGrey

När Group M:s mediebyråer flyttade till samma byggnad för ett par år sedan hamnade även de konkurrerande kunderna Unilever och Procter & Gamble under samma tak. Något som storannonsörerna inte uppskattade.

Samma situation kan nu uppstå om Ogilvy och Grey genomför sin planerade fusion.

Ogilvy jobbar i dag med Unilever, samtidigt som Grey har uppdrag för Procter & Gamble. Men enligt Ogilvys cd Björn Ståhl ska det inte ha någon betydelse.

– Vi har inte hittat några varumärken som är konkurrerande med varandra. Vi jobbar ju med Kraft också, säger han.

En av anledningarna till att nätverken har flera byråer på samma marknad är just att man ska kunna ta kunder som konkurrerar med varandra. Även den möjligheten kan nu försvinna.

– Det är naturligtvis någonting vi har tittat på och har planerat för, säger Greys vd Sten Andersen.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

OgilvyWPPGrey

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.