Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Byråer

Kulturfesten blir mer kulturell

Publicerad: 4 Maj 2010, 15:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Göteborg Kulturkalas anlitar SCP Göteborg.


Göteborgs kulturkalas hålls i år mellan den 10 och 15 augusti. Göteborgarna – och tillresta besökare – kan då ta del av nästan 1 000 olika programpunkter.

I år samarbetar festivalen med reklambyrån SCP. Bland annat har byrån tagit fram en en kampanjprofil, tillsammans med konstnären Annalena Mayor Ekeblad.

– Vi har länge sökt ett sätt att lyfta kulturen i Kulturkalasets kommunikation. Men hur lyfter man in känslan av tusentals upplevelser i kommunikationen? När SCP presenterade sin idé innehöll det en kreativ höjd och en långsiktig tanke som vi genast tog till oss, säger Anki Sande, administrativ projektledare för Göteborgs kulturkalas, i ett pressmeddelande.

Kulturkalaset har tidigare anlitat reklambyrån Valentin & Byhr.

I en tidigare version av artikeln stod det att Göteborgs Kulturkalas bytt logotyp. Det är felaktigt.

Arbetsgrupp SCP:

Fredrik Ståhl, Art director, Mats Christoffersson, Copywriter och Sandra Petersson, Planner/projektledning

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.