KTH och Fastighetsbyrån till Minnesota

KTH tecknar avtal med Minnesota efter en omfattande pitch.

13 byråer deltog i KTH:s pitch, som slutade med att Minnesota gick vinnande ur striden.

Kommunikationsbyråns avtal med högskolan gäller i tre år.

Minnesota har även skrivit avtal med mäklarkedjan Fastighetsbyrån, som ska få hjälp med strategi och utförande av event.

– Minnesota överträffade alla våra förväntningar i pitchen. Deras lösning av den kreativa uppgiften var väl underbyggd, hade högsta kreativa höjd och samtliga delar var väl genomarbetade och kopplad till våra affärsmässiga mål och strategier, säger Katja Norström, informationsansvarig på Fastighetsbyrån, i ett pressmeddelande.

Minnesotas vd Andy Pimmeshofer:

– För oss är det såklart jättekul att i hård konkurrens med många andra duktiga byråer vinna både KTH:s och Fastighetsbyråns förtroende. Fastighetsbyrån är Sveriges klart största och mest professionella mäklarkedja och KTH är universitetsvärldens flaggskepp.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

Publicerad 2015-06-15 08.07Uppdaterad 2016-01-20 09.06

Dela artikeln: